سبد داروی شما

نحوه مصرف قرص ویتامین D3 1000

قرص ویتامین D3
مطالب این نوشته
  • راهنمای نحوه مصرف قرص ویتامین d3 1000

    نحوه مصرف قرص ویتامین d3 1000 یکی از آن دسته سوالاتی است که بیشتر افراد در جستجوی پاسخ آن هستند. این نوشتار پاسخ کامل و جامعی در این زمینه به شما خواهد داد.

    قرص ویتامین  ۱۰۰۰ d3 یکی از پرکاربرد ترین و مهم ترین مکمل ها برای تامین ویتامین ها و ریزمغذی های مورد نیاز بدن انسان است. فواید وخواص ویتامین دی بسیار پر شمار هستند. این ویژگی ها را در مقاله ای با عنوان ویتامین D را بهتر بشناسیم کاملا بررسی کرده ایم.

    D3 معمولا به واسطه نور خورشید و در پوست ساخته می شود و در مقادیر کمتری از برخی غذاها از جمله غذاهای دریایی به بدن می رسد.

    اما از آنجا که دریافت مقادیر کافی از ویتامین د۳ در بسیاری از افراد اتفاق نمی افتد، گاهی مصرف مکمل Vitamin D می تواند بسیار مفید و حتی ضروری باشد. چرا که کمبود آن موجب عوارض و بیماری های زیادی از جمله نرمی استخوان وضعف دستگاه ایمنی خواهد شد.

    داروخانه آنلاین داروسپ مجموعه ای از بهترین انواع قرص ویتامین d3 1000  را در انواع مختلف و در شکل های دارویی ارائه می کند. شناخت انواع مکمل ویتامین دی می تواند ما در انتخاب بهترین گزینه برای مصرف یاری دهد.

    اما نکته مهم تر این است نحوه مصرف قرص ویتامین d3 1000 را بدانیم و اینکه اصلا قرص ویتامین دی را کی بخوریم.

    در ادامه تمام نکات مربوط به نحوه مصرف قرص ویتامین د۳ ۱۰۰۰ را خواهید خواند.

    Vit D3

    انواع ویتامین دی

    Vitamin D در واقع دسته ای از ترکیبات شیمایی هستند که در بدن ما به نوعی نقش هورمونی دارند. پنج نوع ویتامین دی وجود دارد که آنها را از D1  تا D5 نام گذاری می کنند. فرمول شیمایی آنها با یکدیگر متفاوت است.

    اما بدن انسان تنها از دو نوع آنها یعنی D2 و D3 استفاده می کند. آن نوع از Vit D که بر اثر تابش خورشید در بدن ساخته می شود د۳ است. منابع غذایی آن بیشتر غذاهای دریایی، زرده تخم مرغ و … است.

    اما D2 در بدن تولید نمی شود و عمدتا نیز از غذاهای گیاهی مانند جو دو سر و قارچ طبیعی ( رشد کرده در زیر نور خورشید و نه کارگاهی) به بدن می رسد.

    نکته جالب این است که تولید D2 نسبت ویتامین D3 ارزان تر است. بنابراین برای غنی سازی مواد غذایی مانند شیر و… از د۲ استفاده می شود.

    مکمل های ویتامین دی موجود در بازار بیشتر از نوع د۳ هستند. اما مکمل های D2 نیز وجود دارند. برای تشخیص قرص ویتامین D3  و D2 می توان از نوشته های روی آن استفاده کرد. عبارت ارگوکلسیفرول به دی ۲ و کوله کلسیفرول به دی ۳ اشاره دارند.

    واحد بین المللی اندازه گیری ویتامین D

    معمولا برای بیان میزان ویتامین دی و مشخص کردن مقدار دز مصرف از آن از واحد بین المللی استفاده می شود.

    این مطلب را هم ببینید  ال آرژنین چیست ؟

    هر میکروگرم ویتامین D3 برابر است با ۴۰ واحد بین المللی ! این تبدیل واحد برای هماهنگی بیشتر و تعیین میزان دزها استفاده و در سرتاسر جهان به رسمیت شناخته می شود.

    مثلا هر عدد کپسول نرم D3 50000 تقریبا ۱۲۵۰ میکروگرم و هر عدد قرص ویتامین دی ۱۰۰۰ نزدیک به ۲۵ میکروگرم از این Vitamin را در خود جای داده است.

    قرص ویتامین دی را کی بخوریم ؟

    حالا به این مساله می رسیم که قرص ویتامین d3 1000 برای چیست ؟ برخی از افراد مقادیر کافی از این ویتامین محلول در چربی را از طریق نور خورشید در بدن خود تولید می کنند. اما همانطور که گفتیم بسته به شرایط جغرافیایی و فرهنگی ( مثلا مساله حجاب و پوشش) احتمالا میزان دریافت استاندارد ویتامین دی در آنها کمتر از مقدار لازم است.

    بنابراین بهتر است با مراجعه به پزشک در فواصل زمانی مناسب میزان Vitamin D3 بدن را اندازه گیری و در صورت نیاز و تحت نظر و تجویز پزشک شروع به مصرف قرص ویتامین d3 1000 کنیم.

    برای تعداد زیادی از افراد و با در نظر گرفتن سن، مصرف روزانه بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ واحد ویتامین دی کفایت می کند. مگر اینکه پزشک نیازهای ویژه ای در شما تشخیص داده باشد.

    مثلا اگر در شما دچار پوکی استخوان باشید، سطح ویتامین د۳ در شما خیلی کم باشد، دچار کم کاری غده پاراتیروئید یا کمی فسفات خون باشید یا و … احتمالا دزهای نسبتا بالایی برای شما توصیه می شود. علاوه بر تعیین دز و مقدار مورد نیاز، طریقه و نحوه مصرف ویتامین دی نیز بسیار مهم است.

    مثلا پزشک گاهی آمپول ویتامین d3 300000 واحدی تجویز می کند که باید به صورت عضلانی تزریق شود. یا اینکه صرفا به مصرف کپسول نرم ویتامین دی ۵۰۰۰۰ واحد بسنده کند.

    به صورت کلی با توجه به حد نیاز و نیز شیوع بالای کمبود ویتامین دی در افراد، و نیز اطلاع از نحوه مصرف قرص ویتامین d3 1000 برای بزرگسالان بی خطر است.

    عوارض کمبود ویتامین دی

    همانطور که می دانید ویتامین D برای سلامت و استحکام استخوان ها بسیار لازم و حیاتی است. از قدیم گفته می شد که کمبود این ویتامین محلول در چربی باعث نرمی استخوان در کودکی ( راشیتیسم ) و پوکی استخوان در کهنسالی می شود. این مطلب از نظر علمی کاملا اثبات شده است.

    از آنجا که ممکن است مصرف قرص ویتامین d3 1000 برای برخی کودکان دشوار باشد به همین دلیل معمولا پزشک متخصص اطفال مصرف قطره آ د (ویتامین A+D ) را توصیه می کند.

    همچنین بر اساس نتایج تحقیقات علمی مشخص شده است که ویتامین د۳ در تقویت سیستم ایمنی نقش پر رنگی دارد. شاید به همین دلیل باشد که در مورد نقش آن در پیشگیری از شکل های شدید بیماری کرونا صحبت های زیادی می شود. البته هنوز در این باره اتفاق نظری وجود ندارد.

    این مطلب را هم ببینید  خواص قرص مولتی ویتامین

    با این وجود به بزرگسالان توصیه می شود که یک عدد کپسول ویتامین D3 50000  را برای مدتی به صورت هفتگی و سپس به صورت ماهانه مصرف کنند. توصیه دیگر مصرف یک عدد قرص ویتامین d3 1000 به صورت روزانه است.

    قرص ویتامین D3 1000 بهترین پیشنهاد برای مصرف روزانه

    قرص ویتامین d3 در دزهای مختلفی که در ادامه حتما توضیح می دهیم تولید و در داروخانه ها و از جمله داروخانه آنلانی داروسپ موجود است.

    اما از آنجا که میزان مصرف روزانه پیشنهادی بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ واحد می باشد، قرص ویتامین d3 1000 می تواند یک قرص پیشنهادی برای استفاده در هر روز باشد.

    البته میزان استفاده و دز مناسب برای شما را فقط پزشک تعیین می کند. لذا در پاسخ به این سوال که قرص ویتامین d3 1000 را چگونه مصرف کنیم باید گفت که صرفا باید نظر پزشک خود را جویا شوید. البته در ادامه این متن توضیحات بیشتری در مورد طریقه مصرف این قرص خواهیم داد.

     

    نحوه مصرف قرص ویتامین d3 1000

    تا اینجا توضیح دادیم که که میزان مصرف ویتامین دی چقدر است و چطور تعیین می شود. در ادامه به موضوع اصلی و کلیدی این نوشته یعنی نحوه قرص ویتامین d3 1000 خواهیم پرداخت.

    در زمینه طریقه مصرف باید به نظر پزشک توجه داشت. شاید لازم باشد این مکمل ویتامین را به شیوه خاصی که مناسب شما باشد مصرف کنید.

    اما در یک حالت کلی و عمومی و با توجه به اینکه این Vitamin از نوع محلول در چربی است، باید آن را همراه با مصرف چربی میل نمود. چرا که میزان جذب آن در بدن را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

    بنابراین بهترین زمان مصرف قرص ویتامین دی، خوردن آن همراه با یک وعده غذایی دارای مقادیر کافی از چربی های مفید است. مثلا اگر از ماهی سالمون ( نه قزل آلای قرمز) در وعده نهار استفاده می کنید قرص ویتامین D را همراه غذا میل کنید. در مورد سایر غذاهای چرب نیز ماجرا به همین شکل است.

    صبحانه ای که در آن خامه و کره میل شود نیز جذب د۳ را افزایش می دهد. از آنجا که توصیه نمی شود در وعده شام غذای چرب خروده شود، قرص ویتامین دی را نیز به وعده شام موکول نکنید.

    یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر نحوه مصرف قرص ویتامین d3 1000 ماده معدنی منیزیوم است. به همین دلیل مصرف همزمان با آجیل و خشکبار، موز، کلم، اسفناج ، ماهی  و… گزینه بسیار مناسبی است.

    اگر به هر دلیل نتوانستید یا فراموش کردید که همراه وعده اصلی قرص بخورید یکی از انواع نحوه مصرف قرص ویتامین d3 1000 میل کردن آن همراه با شیر است. چرا که هم دارای چربی است و هم منیزیوم.

    این مطلب را هم ببینید  وظایف ویتامین k در بدن

     

    خطرات و عوارض ناآگاهی از نحوه مصرف قرص ویتامین d 1000

    با توجه به اینکه کمبود و فقر این ویتامین در تعداد فوق العاده زیادی از افراد (نقریبا از هر ۱۰ نفر ۹ نفر) دیده می شود، مسمومیت با آن بسیار کمیاب است.

    از طرفی با وجود توصیه مقادیر ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ واحد بین المللی، در مورد حداکثر میزان مصرفی از آن که برای بدن انسان ایمن باشد توافق دقیقی وجود ندارد.

    اما به هر حال مقادیر بالای آن مثلا کپسول D3 50000 به مدت طولانی قطعا باعث بروز مسمومیت خواهد شد.

    اولین نشانه های مسمومیت ناشی از ویتامین د به صورت تهوع، احساس طعم نامطلوب فلزی در داخل دهان، سردرد و سرگیجه بروز می کند. در صورت ادامه شرایط و عدم قه مصرف، منجر به کاهش اشتها، از دست دادن وزن، تکرر ادرار به ویزه در شب و … خواهد شد.

    در چنین مواردی مداخله سریع پزشکی برای جلوگیری از آسیب های شدید و بعضا جبران ناپذیر به اندام های داخلی ضروری است.

    قیمت ویتامین دی

    آمپول، قطره، کپسول و قرص ویتامین D3 معمولا داروهای گران قیمتی نیستند. اما با در نظر گرفتن اینکه مثلا قطره ویتامین D خارجی یا ایرانی باشد یا ساخت کدام شرکت دارویی، قیمت ها متفاوت است.

    مثلا از میان انواعی از بهترین قرص ویتامین D3 می توان به :

    قرص ویتامین D3 1000 هلث اید

    کپسول نانو دی ۲۰۰۰

    ویتامین د۳ ۱۰۰۰ ترید فورما دانا

    ویتامین D3 2000 فیشر فلکسان

    اشاره کرد.

    درمورد مکمل های مناسب برای کودکان باید گفت که معمولا ویتامین D3 را همراه با ویتامین A در قالب قطره های خوراکی تولید می کنند. در این دسته از مکمل های می توان

    قطره آدسول

    ویتامین آ د پدیابست

    قطره کلوی کیدز BSK

    و سایر موارد مشابه استفاده نمود.

    تمامی این محصولات و فرآورده های مشابه در فروشگاه داروخانه آنلاین داروسپ موجود وبا بهترین قیمت در دسترس شما قرار دارد. شما می توانید با مقایسه آنها بهترین مکمل یا قرص ویتامین D3 1000 را برای خود انتخاب و به راحتی خریداری نمایید.

    مجددا تاکید میکنیم مصرف انواع مکمل ها، مولتی ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه نحوه مصرف قرص ویتامین d3 1000 باید زیر نظر پزشک و پس از مشورت با داروساز مصرف گردد.

    به یاد داشته باشید گه مصرف بیش از آندازه آنها نه تنها خواص و فواید آنها را افزایش نمی دهد بلکه می تواند عوارض ناخواسته و حتی غیر قابل برگشتی را در بدن انسان ایجاد کند.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برند :
    فیلدهایی را که نشان داده می شوند انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسه
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • شرح
    • محتوا
    • ویجت
    • ابعاد
    • اطلاعات تکمیلی
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه