سبد داروی شما

ال آرژنین چیست ؟

ال آرژنین چیست
مطالب این نوشته
  • خواص ال آرژنین چیست؟

    در ادامه مقالات مجله دارویی سپ به موضوع ال آرژنین می رسیم. در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که ال آرژنین چیست ؟ و خواص ال آرژنین چیست ؟

    ال آرژنین یک آمینو اسید است که به طور طبیعی در گوشت قرمز، مرغ، ماهی و لبنیات،آجیل و سویا وجود دارد. این آمینو اسید برای ساخت پروتئین ضروری است.

    آمینو اسیدها مانند بلوک هایی هستند که پروتئین ها را می سازند و به دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم می شوند.

    آمینو اسیدهای غیر ضروری بر خلاف اسیدآمینه های ضروری در بدن ساخته می شوند و باید آنها را از طریق مصرف رژیم غذایی تامین کرد.

    ال-آرژنین هم یک اسید آمینه نیمه ضروری یا ضروری مشروط در نظر گرفته می شود. به این معنی که تحت شرایط و یا در شرایط خاصی، از جمله بارداری، نوزادی، بیماری بحرانی و تروما ضروری می شود .

    همچنین به عنوان پیش ساز سایر اسیدهای آمینه از جمله گلوتامات، پرولین و کراتین عمل می کند و برای سلامت و عملکرد سیستم ایمنی بدن شما ضروری است.

    از آنجایی که ال-آرژنین نقش های حیاتی زیادی در بدن شما دارد، کمبود این اسید آمینه می تواند عملکرد سلولی و اندام ها را مختل کند و منجر به پیامدهای نامطلوب جدی برای سلامتی شود.

    Arginine برای گردش خون در بدن نیز اهمیت بالایی دارد. آرژنین در بدن به یک ماده شیمیایی به نام اکسید نیتریک تبدیل می شود. اکسید نیتریک باعث می شود رگ های خونی بازتر شوند در نتیجه جریان خون بهبود می یابد.

    این اسید آمینه همچنین ترشح هورمون رشد، انسولین و سایر مواد را در بدن تحریک می کند.

    برای پاسخ کلی به این سوال که ال آرژنین چیست تا همین جا کفایت می کند. بسط بیشتر موضوع احتمالا باعث سر درگمی بیشتر خواهد شد.

     

    تولید Arginine در آزمایشگاه

     می توان آرژنین را در آزمایشگاه ساخت و از آن در مکمل ها استفاده کرد. 

    ال آرژنین به روش های مختلفی تولید می شود. می توان آن را از اسید آمینه سیترولین از طریق تجزیه پروتئین های بدن سنتز کرد. انواع ال آرژنین آمریکایی  موود در بازار کیفیت مناسبی دارند. شاید بتوان گفت بهترین مارک ال آرژنین نمونه های آمریکایی است. اما حتما می توان آن را از طریق مصرف پروتئین در رژیم غذایی نیز به دست آورد.

    میانگین مطلوب دریافت روزانه ال آرژنین از غذاها ۴ تا ۶ گرم است.

    علاوه بر این، ال آرژنین را می توان با مصرف مکمل ها به دست آورد. انواع مکمل ال آرژنین به طور گسترده در دسترس هستند و می توانند به صورت پودر، مایع، کپسول و قرص در داروخانه ها، فروشگاه های فروش مکمل و یا به صورت آنلاین تهیه شوند.

    این مقاله  بر روی خواص ال آرژنین و استفاده از مکمل های ال آرژنین تمرکز دارد.

     

    خواص و فواید ال آرژنین

    حالا که تا حدی می دانیم که Arginine چیست به فواید مصرف آن خواهیم پرداخت.

    مکمل های ال-آرژنین به دلایل مختلف توسط بسیاری از گروه ها از جمله ورزشکاران و کسانی که شرایط پزشکی خاصی مانند فشار خون بالا دارند، مصرف می شود. همچنین در بیمارستان ها برای درمان افراد بدحال یا کسانی که زخم دارند مورد استفاده قرار می گیرد. ال آرژنین در بدنسازی هم کاربرد زیادی دارد.

    تحقیقات نشان داده است که مکمل ال آرژنین  احتمالا مزایای مختلفی داشته باشد.با این حال، نتایج متفاوت است.

    شاید L-arginine برای برخی از شرایط  آن طور که شرکت های سازنده ی مکمل ادعا می کنند موثر نباشد.

    اما به هر حال مزایای سلامتی ال-آرژنین برای بهبود عملکرد عروقی بسیار مورد تحقیق قرار گرفته است.

    توانایی ال-آرژنین در کاهش فشار خون، مزایای بالقوه ای برای فشار خون بالا در دوران بارداری، اختلال پیشرونده سیستم قلبی عروقی با افزایش سن و افزایش مسافت پیاده روی برای افرادی که دچار گرفتگی متناوب پا، ضعف پا یا “لنگش متناوب” یا آترواسکلروز هستند، دارد.

    در ادامه برخی از خواص و فواید آرژنین را بر می شماریم :

     

     

    خواص ال آرژنین در بدنسازی

    افزایش عملکرد ورزشی

    شواهد محدودی نشان می دهد که مکمل های ال-آرژنین احتمالا عملکرد ورزشی را با افزایش اکسید نیتریک در بدن افزایش دهند.  چرا که باعث بهبود جریان خون و اکسیژن رسانی به عضلات می شوند.

    بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ روی ۵۶ بازیکن مرد فوتبال،  درمان با ۲ گرم ال-آرژنین روزانه به مدت ۴۵ روز به طور قابل توجهی عملکرد ورزشی را در مقایسه با گروهی که  دارونما مصرف کرده بودند افزایش می دهد.

    یک مطالعه کوچک دیگر روی ۹ مرد نشان داد که افرادی که نوشیدنی حاوی ۶ گرم ال-آرژنین را ۱ ساعت قبل از ورزش شدید مصرف کردند، سطح اکسید نیتریک خون را به میزان قابل توجهی افزایش دادند و در مقایسه با گروه دارونما، توانستند مدت طولانی تری را ورزش کنند.

    با این حال، اکثر مطالعاتی که این رابطه را بررسی می‌کنند نشان داده‌اند که Arginineبرای بهبود عملکرد ورزشی  آنقدرها هم مفید نیست.

     

    ال سیترولین یا آرژنین ؟

    ال-سیترولین، پیش ساز ال-آرژنین است. این ماده احتمالا انتخاب بهتری برای تقویت عملکرد ورزشی باشد.

    علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که وقتی ال سیترولین به تنهایی یا در ترکیب با ال-آرژنین استفاده می شود، ممکن است عملکرد ورزشی را بهبود بخشد. همچنین ریکاوری عضلانی را در ورزشکاران افزایش دهد.

    یکی دیگر از مزایای شناخته شده ال-آرژنین، سهم آن در رشد عضلات است. چرا که برای سنتز اکثر پروتئین ها مورد نیاز است. در حالی که توده عضلانی افزایش می یابد، ال آرژنین همچنین به سلول های عضلانی سیگنال می دهد، ترشح هورمون رشد را تشویق می کند و باعث افزایش متابولیسم می شود.

    لذا شاید اتفاده از آرژنین برای بدنسازی به اندازه سیترولین کارا نباشد. بر اساس اگر بدنسازی کار می کنید بهتر است در استفاده از قرص یا پودر ال آرژنین و انتظارری که از آن دارید، تجدید نظر کنید

    این مطلب را هم ببینید  کمبود اسید فولیک و عوارض آن

     

    Arginine برای لاغری

    یکی از خواص ال آرژنین کاهش چربی زیر پوست است.

    ال آرژنین با کاهش ذخایر چربی زیر پوست و تقویت رشد عضلانی، می تواند عملکرد تناسب اندام را افزایش دهد وعضلات  را قوی تر کند. همین مساله منجر به افزایش توده عضلانی می شود.

    تحقیقاتی وجود دارد که این ادعا را بررسی می کند که ال-آرژنین مصرف شده به عنوان یک مکمل می تواند رشد عضلانی را تقویت کند، نسبت عضله به چربی را کاهش دهد، قدرت عضلانی را بهبود بخشد و ذخایر چربی را کاهش دهد.

    تحقیقات موجود در مورد مزایای ال-آرژنین برای توده عضلانی، مجموعه ای از نتایج را ارائه می دهد. به عنوان مثال، در یک مطالعه، پودر ال-آرژنین به عنوان مکمل به ۲۴ خوک در یک دوره ۶۰ روزه داده شد. به طور متوسط، خوک ها افزایش ماهیچه های اسکلتی ۵.۵٪ و کاهش چربی ۱۱٪ را از خود نشان دادند. نتایج نشان می دهد که مکمل ال-آرژنین باعث افزایش عضله و کاهش قابل توجه چربی بدن می شود.

    مطالعات زیادی انجام‌ شده که نشان می‌دهد استفاده از مکمل‌های ال-آرژنین در سبک زندگی افراد می‌تواند منجر به رشد کلی بدن، با افزایش رسوب بدون چربی و تراکم مواد معدنی در استخوان ها شود، در حالی که از افزایش تجمع چربی جلوگیری می‌شود. البته، نتایج زمانی بهتر می شوند که با یک برنامه ورزشی موثر همراه شوند.

    بنابراین یکی از خواص ال آرژنین به این شرط که تحت نظارت یک متخصص مصرف و همراه با برنامه ورزشی منظم باشد، کاهش وزن و لاغری است.

    از طرفی در یک تناقض جالب و با افزایش توده عضلانی تصور و چاقی نیز در فرد ایجاد می شود. لذا ال آرژنین به نحوی می تواند باعث چاقی ولاغری شود. این همان خاصیت عجیب ال آرژنین است.

    با این وجود مصرف بی رویه و خودسرانه L Argenine برای چاقی ولاغری توصیه نمی شود.

     

    Arginine و تنظیم فشار خون

    مکمل ال آرژنین ممکن است برای افرادی که فشار خون بالا دارند مفید باشد.

    مطالعات نشان داده‌اند که گویا مصرف مکمل‌های ال آرژنین به کاهش فشار خون سیستولیک (عدد بالا) و دیاستولیک (عدد پایین) کمک کند.

    یک بررسی در سال ۲۰۱۶ از ۷ مطالعه نشان داد که مکمل ال-آرژنین با تجویز خوراکی و داخل وریدی (IV) به طور قابل توجهی فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را در بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا به ترتیب تا ۵.۴ میلی‌متر بر جیوه و ۳.۱ میلی‌متر بر جیوه کاهش می‌دهد.

    اثرات و خواص ال-آرژنین بر روی فشار خون به طور گسترده ای در طول سال ها مورد بررسی قرار گرفته است، با مطالعاتی که دارای شواهد قوی هستند نشان می دهد که نقش ال-آرژنین در کاهش فشار خون در افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند احتمالاً در نتیجه نیتریک اکسید و اثرات آن است.

     در یک کارآزمایی یک ساله، به ۶۵ بیمار قرص حاوی ال-آرژنین داده شد. نبر اساس نتایج حاصله افرادی که ال-آرژنین مصرف می کردند استرس اکسیداتیو یا آسیب سلولی کمتری داشتند. همچنین علاوه بر عملکرد قلبی عروقی بهتر، پیشرفت آترواسکلروز در آنها کاهش پیدا کرد.

    پزشکان با اشراف به اینکه ال آرژنین چیست و چه خواصی دارد ممکن است این اسید امینه را برای شما تجویز کنند.

    شواهدی در مورد خواص ال آرژنین برای کاهش فشار خون وجود دارد. اما از مصرف خودسرانه آن جدا خودداری نمایید.

     

    ال آرژنین برای مردان

    مشکلات جنسی مردان به ویژه عدم نعوظ یکی از مسایل رایج بین مردان است. مردان زیادی در سراسر دنیا با این مشکلات رو در رو هستند. این مساله رفته رفته باعث مشکلات روحی و روانی و کاهش باروری می شود.

    دیگر مشکل جنسی رایج کاهش تعداد و تحرک اسپرم ها می شود. هر دوی این ناتوانی های جنسی را می توان با L Argrnine بهبود داد.

    مکمل آرژنین با افزایش جریان خود در دستگاه تناسلی می شود. این مهم باعث درمان مشکلات نعوظ و ناتوانی جنسی می شود.

    لذا ال آرژنین در مردان به ویژه افراد با سن بالاتر مفید است. خواص ال آرژنین به همین جا ختم نمی شودو در ادامه با سایر فواید آن آشنا می شویم.

     

    L Argenine برای زنان

    مصرف قرص ال آرژنین برای زنان هم فواید زیادی دارد.

    این اسید آمینه نیمه ضروری با ایجاد تعادل بهتر نیتروژن در بدن خانم ها متابولسیم را افزایش می دهد. از این طریق به کاهش میزان چربی ها کمک می کند. از طرف دیگر میزان تحمل و تاب آوری حرکات و تمرینات .رزشی در بدن را بهبود می دهد. لذا رفته رفته و در کنار سایر روش ها به کاهش وزن منجر می شود.

    این آمینو اسید همچنین در بهبود عملکرد جنسی بانوان نیز نقش دارد. ارژنین با افزایش جریان خون در اندام های جنسی خانم ها شانس باروری و بارداری آنها را بیشتر می کند.

    لذا مصرف قرص ال ارژنین برای زنان فواید زیادی دارد.

     

    کمک به درمان میگرن

    خواص ال آرژنین در درمان میگرن مورد بحث و اختلاف است. شواهد علمی محکمی در این زمینه وجود ندارد. اما مصرف این آمینو اسید همراه با ایبوپروفن، اثربخشی این ضد التهاب را در تسکین دردهای میگرنی افزایش می دهد. 

     

    کمک به درمان بیماری های اورژانسی با آرژنین

    آرژنین زمانی ضروری می شود که بدن شما به دلیل شرایطی مانند عفونت و ضربه آسیب ببیند. د این حالت نیاز به آرژنین به دلیل نیازهای فیزیولوژیکی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

    در این شرایط، بدن شما دیگر نمی تواند نیاز به آرژنین را که باید از طریق منابع خارجی تامین شود را برآورده کند.

    این مطلب را هم ببینید  نقش پروتئین در ورزش چیست؟

    کاهش آرژنین در طول بیماری بحرانی یا پس از جراحی منجر به عوارض جانبی جدی از جمله اختلال در عملکرد سیستم ایمنی و جریان خون می شود.

    برای جلوگیری از این عوارض احتمالی، مکمل‌های آرژنین اغلب در محیط بالینی مانند بیمارستان ها برای درمان انواع شرایط استفاده می‌شوند.

     

    تنظیم قند خون

    تا اینجا برخی از خواص ال آرژنین را بررسی کردیم. اما در ابتدا تصور اینکه یکی از خواص ال آرژنین تنظیم قند خون باشد دشوار بود.

    تحقیقات نشان می دهد که ال-آرژنین ممکن است با بهبود متابولیسم گلوکز و حساسیت به انسولین برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد.

    همان طور که قبلا ذکر شد Arginine برای تولید اکسید نیتریک مورد نیاز است.  اکسید نیتریک نقش مهمی در عملکرد سلولی و نحوه پاسخ بدن شما به انسولین دارد. انسولین به عنوان یک هورمون قند را از داخل خون شما به سلول‌ها منتقل می‌کند. جایی که برای انرژی استفاده می‌شود.

    بنابراین، افزایش در دسترس بودن اکسید نیتریک ممکن است به بهبود عملکرد سلول‌هایی که انسولین ترشح می‌کنند کمک کند. به این ترتیب به بدن شما کمک می‌کند تا قند خون را به طور موثرتری تنظیم و مصرف کند.

    برخی تحقیقات نیز نشان داده‌اند که درمان طولانی‌مدت با مکمل‌های ال-آرژنین ممکن است از دیابت در گروههای در معرض خطر جلوگیری کند.

    مطالعه ای روی ۱۴۴ فرد مبتلا به اختلال در تنظیم قند خون نشان داد که درمان با ۶.۴ گرم ال-آرژنین در روز به مدت ۱۸ ماه شانس ابتلا به دیابت را در یک دوره ۹۰ ماهه در مقایسه با گروه دارونما کاهش می دهد.

     

    سایر مزایا و فواید ال آرژنین

    علاوه بر مزایای بالقوه ذکر شده در بالا، برخی تحقیقات نشان می دهد که مکمل های L-Arginine ممکن است در موارد زیر مفید باشند:

    درمان اختلال نعوظ. بررسی ۱۰ مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که مصرف مکمل‌های آرژنین در دوزهای مختلف از ۱.۵ تا ۵ گرم در روز به طور قابل توجهی اختلال نعوظ را در مقایسه با دارونما یا بدون درمان بهبود می‌بخشد.

    بهبود جریان خون. برخی شواهد نشان می‌دهند که مکمل‌های ال-آرژنین ممکن است عملکرد عروق خونی و جریان خون را در جمعیت‌های خاص بهبود بخشد. با این حال، نتایج مطالعه متناقض هستند و بسیاری دریافته‌اند که ال-آرژنین هیچ فایده‌ای ندارد.

    درمان و پیشگیری از پره اکلامپسی :  درمان با ال-آرژنین در دوران بارداری احتمالا به پیشگیری و درمان پره اکلامپسی کمک می کند. پره اکلامیسی یک وضعیت خطرناک  با فشار خون بالا و دفع پروتئین در ادرار است.

    این موارد از فواید ال آرژنین کامل نیست.  ال-آرژنین به دلیل اثرات مفید بالقوه آن بر شرایط مختلف، از جمله چاقی، بیماری قلبی، سرطان، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، ناباروری و اضطراب مورد مطالعه قرار گرفته است.

    با این حال، تحقیقات در مورد خواص ال آرژنین در افراد مبتلا به این بیماری ها و بسیاری از شرایط دیگر محدود و بی نتیجه است و نیاز به مطالعات بیشتری وجود دارد.

    خواص ال آرژنین در بارداری

     

    عوارض ال آرژنین چیست؟

    تا حالا به پاسخ این سوال که خواص ال آرژنین چیست رسیده ایم. اما استفاده از ال آرژنین در کنار خواص عوارض جانبی نیز ایجاد می کند.

    بسیاری از افراد به صورت خودسرانه قرص ال آرژنین مصرف می کنند. قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ یکی پر فروش ترین مکمل های ورزشی است. ال آرژنین مایع نیز طرفداران خاص خود را دارد.

    به طور کلی و براساس نتایج تحقیقات ال-آرژنین در صورت مصرف صحیح ایمن است. در دزهای عادی به خوبی تحمل می شود. حتی زمانی که روزانه در دوره های طولانی یک ساله یا بیشتر مصرف شود.

    با این حال، اگر در دوزهای بیشتر از۹ گرم در روز مصرف شود می تواند  باعث عوارض جانبی ناخوشایندی از جمله نفخ، درد شکم، حالت تهوع و اسهال شود.

    با این وجود یک مطالعه ۹۰ روزه روی ۱۴۲ بزرگسال نشان داد که دوز روزانه تا ۳۰ گرم به خوبی تحمل می شود و با هیچ گونه عوارض جانبی همراه نیست. بر اساس این تحقیات حتی دوزهای بسیار بالای ال-آرژنین معمولاً حداقل در کوتاه مدت بی خطر هستند.

    لذا عوارض قرص ال آرژنین در مقادیر مذکور جدی نیست.

     

    عوارض ال آرژنین برای نوجوانان

    بسیاری از نوجوانان از ال آرژنین برای افزایش قد استفاده می کنند. همین مساله مصرف Arginine را در خانواده ها افزایش داده است.

    اما باید بدانید که اگر مسایل ژنتیکی مانع رشد قد باشد هیچ ماده مغذی نمی تواند باعث افزایش قد شود.

    عوارض مصرف در کودکان و نوجوانان شبیه عوارض مصرف زیاد بزرگسالی است. ال آرژنین برای افزایش قد آنقدر که درباره آن تبلیغ می شود کارساز نیست.

     

    چه کسانی نباید ال آرژنین مصرف کنند ؟

    گفتیم که مصرف ال آرژنین معمولا ایمن است. اما گروه های خاصی از افراد باید از مصرف مکمل های آرژنین اجتناب کنند.

    به عنوان مثال، افرادی که مبتلا به آسم، سیروز کبدی، بیماری کلیوی، فشار خون پایین و کمبود متیل ترانسفراز گوانیدینواستات هستند – یک اختلال ارثی که متابولیسم آرژنین را تحت تاثیر قرار می دهد، باید از ال-آرژنین به دلیل احتمال عوارض جانبی اجتناب کنند. همچنین مصرف بیش از حد از آرژنین برای کودکان خطرناک است.

    درباره  اینکه عوارض ال آرژنین چیست صحبت کردیم. پیشنهاد می کنیم آن قسمت را دوباره مطالعه کنید.

     

    مقدار و طریقه مصرف آرژنین

    با توجه به خواص ال آرژنین دوزهای مصرفی آن بسته به هدف استفاده،  بسیار متفاوت است. اما به طور کلی طرقه مصرف ال آرژنین ۱ تا ۴ قرص در روز بر اساس تجویز پزشک است.

    برای مثال، مطالعاتی که اثرات ال-آرژنین را بر فشار خون بررسی می‌کنند، از دوزهای ۶ تا ۳۰ گرم در روز به مدت ۲ تا ۲۴ هفته استفاده کرده‌اند.

    این مطلب را هم ببینید  فواید ال کارنیتین چیست؟

    بر اساس نتایج حاصله از تحقیقات، در افراد مبتلا به اختلال نعوظ، مصرف روزانه ۱.۵ تا ۵ گرم ال آرژنین احتمالا علائم را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

    هنگامی که برای درمان پره اکلامپسی استفاده می شود، دوز معمولاً بین ۳ تا ۴ گرم در روز تا ۱۲ هفته یا تا زمان زایمان تحت نظارت پزشک متغیر است. 

    اگرچه دوزهای بالاتر اغلب در محیط های تحقیقاتی و بالینی استفاده می شود، توصیه می شود که دوز روزانه ال آرژنین کمتر از ۹ گرم در روز باشد تا از عوارض جانبی احتمالی گوارشی، از جمله تهوع، اسهال و نفخ جلوگیری شود.

    مانند سایر آمینو اسیدها، مصرف ال آرژنین بین وعده های غذایی برای بالاترین میزان جذب  توصیه می شود.

     

    طریقه مصرف ال آرژنین در بدنسازی

    اگر از L Argenine برای بهبود عملکرد ورزشی و بدنسازی می کنید، باید طریقه مصرف ال آرژنین را به خوبی بدانید. در این مورد با یک متخصص ورزش یا مربی بدنسازی مشورت کنید.

    اما به صورت کلی بهترین زمان مصرف ال آرژنین نیم ساعت قبل از تمرین است. مقادیر آن را نیز باید به دقت تنظیم کنید. اگر Argenine عوارض خاصی در شما ایجاد نمی کند می توانید با احتیاط و رفته رفته مقدار مصرف را تا ۱۸ گرم در روز بالا ببرید. البته این مقدار را باید بین ۲ تا ۳ وعده تقسیم کرد.

    ال آرژنین برای اثرگذاری ملموس باید به صورت مستمر و بین ۶۰ تا ۹۰ روز مصرف کرد. پس از این مدت باید به بدن خود ۲ ماه استراحت بدهید. در صورت نیاز و تایید متخصص می توانید این چرخه را تکرار کنید. هیچ وقت هیچ ماده ای را خودسرانه و بی رویه مصرف نکنید.

     

     تداخلات دارویی ال آرژنین چیست؟

    ال آرژنین ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد، از جمله:

    داروهای کاهش دهنده فشار خون: انالاپریل (Vasotec)، لوزارتان (Cozaar)، آملودیپین (Norvasc)، فوروزماید (Lasix) و غیره.

    اختلال نعوظ: سیلدنافیل سیترات (ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس) و غیره.

    رقیق کننده های خون: کلوپیدوگرل (Plavix)، انوکساپارین (Lovenox)، هپارین، وارفارین (Coumadin) و غیره.

    داروهای ضد دیابت: انسولین، پیوگلیتازون (Actos)، گلیپیزید (گلوکترول) و غیره.

    افزایش دهنده های جرین خون : نیتروگلیسیرین (Nitro-Dur، Nitro-Bid، Nitrostat)، ایزوسورباید (Sorbitrate، Imdur، Isordil) و غیره.

    داروهای ادرارآور: آمیلورید (میدامور) و تریامترن (دیرنیم)، اسپیرونولاکتون (آلداکتون) و غیره.

    علاوه بر این، ال-آرژنین ممکن است با مکمل ها و مواد خاصی تداخل داشته باشد، از جمله:

    مکمل های کاهش دهنده فشار خون: کوآنزیم Q10، پنجه گربه، روغن ماهی، لیسیوم، گزنه، تیانین و غیره.

    گیاهانی که ممکن است قند خون را کاهش دهند: شنبلیله، جینسینگ پاناکس، جینسینگ سیبری، صمغ گوار و غیره.

    رقیق کننده های گیاهی خون: میخک، گلپر، سیر، جینکو بیلوبا، جینسینگ پاناکس، زردچوبه و غیره.

    زایلیتول: تداخل با این الکل قند ممکن است باعث کاهش قند خون شود.

     

    مصرف ال آرژنین در دوران بارداری و شیردهی

    ال آرژنین در بارداری تحت شرایط خاصی از جمله پره اکلامپسی استفاده می شود.

    مکمل L-Arginine در دوران بارداری معمولاً به دلیل خاصی مانند پره اکلامپسی یا خطر پره اکلامپسی و محدودیت رشد داخل رحمی (IUGR) توسط پزشک تجویز و نظارت می شود.

    شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه مکمل های Arginine ممکن است نتایج بارداری و همچنین سلامت جنین و مادر را در زنان بهبود بخشد.

    این به این دلیل است که در دوران بارداری، به دلیل رشد جنین و رشد جفت، نیاز بدن به خواص ال آرژنین افزایش می یابد. این افزایش نیاز شاید از طریق رژیم غذایی تامین نشود. به خصوص در زنانی که در محیط های کم برخوردار زندگی می کنند و دسترسی به غذاهای غنی از پروتئین ندارند.

    مانند زنان بارداری که تغذیه خوبی ندارند  یا در دوران بارداری تهوع و استفراغ شدیدی را تجربه می‌کنند که باعث می‌شود آنها نتوانند نیازهای خود را از طریق دریافت رژیم غذایی برآورده کنند.

    L-Arginine معمولا در بسیاری از گروه ها از جمله زنان باردار و افراد مسن  ایمن است. با این حال، برخی از افراد، از جمله آنهایی که دارای شرایطی هستند که بیماریهای  کبد یا کلیوی دارند، باید از مصرف ال-آرژنین اجتناب کنند.

    مکمل های ال آرژنین در زنان شیرده مورد تحقیق قرار نگرفته است. به همین دلیل، مهم است که از پزشک یاداروسازبهداشتی خود بپرسید که آیا مصرف مکمل های ال-آرژنین برای نیازهای فردی شما در دوران شیردهی ایمن و ضروری است یا خیر.

     

    استفاده در گروه های خاص

    تا حالا به سوال ال آرژنین چیست پاسخ دادیم. همچنین به صورت مفصل خواص آرژنین را بررسی کردیم.

    با این وجود مکمل های ال-آرژنین گاهی اوقات در شرایط بالینی در کودکان استفاده می شود و در صورت تجویز در دوزهای مناسب، ایمن تلقی می شود. با این حال، مصرف مکمل آرژنین در کودکان همیشه باید توسط پزشک نظارت شود.

    رعایت این توصیه بسیار مهم است. مصرف دوز بسیار بالای ال آرژنین در کودک احتمالا منجر به عوارض جانبی جدی می شود. این عوارض حتی می تواند کشنده باشد.

     

    خرید ال آرژنین

    برخی افراد بیش از حد لازم  بر تفاوت ال ارژنین ایرانی و خارجی تاکید می کنند. حقیقت آن است که بسیاری از قرص های Argenine ایرانی کیفیت بسیار بالایی دارند. حتی گاهی از بسیاری از محصولات خارجی نیز پیشی می گیرند.

    به بیان واضح تر خواص ال آرژنین ایرانی و خارجی در عمل تفاوت چشمگیری با یکدیگر ندارند.

    به طور قرص ال آرژنین کارن کیفیت بسیار مطلوبی دارد. مصرف کنندگان این قرص از اثرات آن بسیار راضی هستند.

    تعداد زیادی از بهترین مکمل های Arginine در فروشگاه داروخانه آنلاین سپ موجود است. برای خرید ال آرژین به قسمت مکمل های ورزشی و بدنسازی مراجعه کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برند :
    فیلدهایی را که نشان داده می شوند انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • شناسه
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • دسترسی
    • افزودن به سبد خرید
    • شرح
    • محتوا
    • ویجت
    • ابعاد
    • اطلاعات تکمیلی
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه